לקוחות עסקיים מאוד חשובים להתקדמות העסק. אלו לקוחות שקונים מכם הרבה והתקשרות העסקית עמם חוזרת ונשנית, כזו הנמשכת לאורך זמן. ביטוי הערכתם ללקוחות עסקיים גם היא מאוד חשובה לעסקים ודרך נהדרת לבסס את הקשר אתם. לפעמים כרטיס תודה יספיק ולפעמים תוכלו להביע את הערכתם על ידי חלוקת מתנות.
מה היתרונות בחלוקת מתנות ללקוחות עסקיים?
- כל אחד אוהב לקבל מתנות, זו הרגשה טובה – המתנות שתבחרו להעניק ללקוחות יעזרו לשמור עליהם מרוצים, שמחים ושבעי רצון מה שיאפשר לכם גם לשמר את היחסים אתם לטווח הארוך, כי מי לא אוהב לקבל דברים בחינם?
- מתנות מובילות לתחושה של הערכה מצד הלקוח – כאשר אתם מעניקים מתנות ללקוחות אתם גורמים להם להבין שהערך שלהם גדול יותר מהכסף שהם משלמים עבור הסחורה שלכם.
- מתנות יוצרות נאמנות – מתנות ללקוחות גורמות להם להרגיש שהם הרבה מעבר לעוד עסקה שביצעתם. יותר מכך פעולה זו מחזקת את הנאמנות של הלקוחות וגורמת להם לחזור לעסק ואפילו להמליץ עליו לאחרים.
מתי נותנים מתנות ללקוחות עסקיים?
בכל הנוגע למתנות, תזמון לא פחות חשוב מאיכות. רוב העסקים נוהגים לחלק מתנות במועדים הבאים:
בחגים
פסח וראש השנה הם הזמנים בהם נהוג לחלק מתנות ללקוחות עסקיים. אם אינכם רוצים שהמתנות שלכם יגיעו לפח האשפה הקרוב עליכם לוודא שהן שימושיות למקבלים. מארזי יין ודבש, מארזי יין וממרחים או שילוב של אלמנטים המזוהים עם החג יהיו אידיאליים.
אירועים מיוחדים
מומלץ מאוד שהמתנה שאתם בוחרים להעניק תתאים לאופיו של האירוע כך למשל בעת השקת קמפיין ניתן להעניק יין ממותג או דיסק און קי ממותג. בעת מעבר משרד אפשר להעניק כוסות משרדיות ממותגות, מארזי פינוק עם דברים טעימים, בפתיחת שנת הלימודים אפשר לחלק תיקים, אוזניות וכלי כתיבה ממותגים וכן הלאה.
זמנים מיוחדים בשנה
אם אתם רוצים להתבלט עליכם להיות פחות צפויים כך שתוכלו להפוך את חלוקת המתנות לאירוע בלתי נשכח עבור הלקוחות. באפשרותכם לחלק מתנות בעונות מעבר לדוגמה:
- באביב: שמיכות פיקניק ומחצלות, צידניות ממותגות
- בקיץ: צלונים, מתנפחים לבריכה, כובעים ממותגים
- בסתיו: כוסות טרמיות, כרבוליות
- בחורף: מטריות ממותגות, צעיפים ועוד
ובכלל, אם תקדישו זמן לחלק מתנות ללקוחות בזמנים שהם הכי פחות מצפים לכך, תוכלו לבלוט ביחס לחברות אחרות.
מה נותנים?
יש כמה כללים חשובים בבחירת המתנה ללקוחות עסקיים:
מיתוג
רצוי מאוד שהלוגו של החברה הנותנת את המתנה יתנוסס על גבי המתנה לחיזוק ההזדהות עם המותג. עם זאת הלוגו הוא לא המרכז, גם לא האקט השיווקי. אם הלוגו שלכם מתנוסס על מתנה חסרת חשיבות רק כאקט שיווקי מומלץ שתוותרו על המחווה כליל.
שילוב תרומה לקהילה
אם אפשר מומלץ לשלב תרומה לקהילה במתנה כמו למשל הענקת מתנה שנארזה על ידי עובדים עם צרכים מיוחדים. תרומה לקהילה מציגה את החברה בצורה חיובית ומגדילה את מידת ההערכה כלפיה.
תקציב
יש מגוון רחב מאוד של מתנות לכן עליכם להתנהל בצורה מחושבת ולהבין כמה כסף תוכלו לבזבז וכמה מתנות תצטרכו לקנות. עסקים רבים מעדיפים לחסוך כמה שיותר, אנו לא ממליצים לכם להוציא הון על מתנות אך גם לא לבחור באופציה הזולה ביותר. אם התקציב שלכם אינו גדול תוכלו לשלב נגיעות אישיות במתנה ולהפוך אותה ליותר משמעותית.
רלוונטיות
עדיף לבחור מתנה שתהיה שימושית ורלוונטית למקבל המתנה, לדוגמה – יין וחרוסת בפסח, מחצלת משפחתית לבעלי משפחות, מעמד לאחסון יין לחובבי יין וכדומה. רלוונטיות ויצירתיות הן המפתח למתנה מוצלחת ומוערכת ואתם לא חייבים להשתגע בחיפוש אחר המתנה המושלמת, אלא פשוט ליהנות מהתהליך. עם קצת תכנון והמון הקדשת מחשבה תוכלו להעניק ללקוחות שלכם מתנה איכותית וקולעת למטרה שתיצור רושם מתמשך.
כל התורה בתמצות
כאשר מעניקים מתנה מומלץ שלא לצפות לדבר בתמורה, זהו טבען של מתנות, הן נועדו לשמח ולתרום להרגשה הטובה. כאשר מדובר בלקוחות עסקיים מובן שתרצו שהמתנה תשמר ותקדם את הקשר העסקי, יחד עם זאת רצוי שלא יהיה גלוי שזאת המטרה. כדי שהמתנה שלכם תהיה טובה עליה להיות מדויקת וקולעת למטרה, כלומר לא קטנה וגם לא גדולה, שימושית ופונקציונלית, רלוונטית למקבלים אותה, מעט מפתיעה ולא צפויה, ממותגת וכזו שמספקת את התמורה המלאה עבור ההשקעה.