למה כדאי לתת מתנות ללקוחות?
לפעמים גם לך יש ציפיות מלקוחותיך. אתה מצפה מהם שיזכרו את העסק שלך, ושיהיו נאמנים למותג ולשירות שאתה נותן. שיאמרו בנשימה אחת את שם החברה שלך יחד עם זכרון מחווית לקוח חיובית. אין ספק כי שימור לקוחות היא לעיתים מלאכה סזיפית מאוד, אך כולנו מבינים כי בסופו של דבר היא בהחלט משתלמת. ואכן אחת הדרכים לייצר חווית לקוח נעימה היא לתת מתנה, שי קטן, כזה שנושא את הלוגו או שם החברה שלך, או שניהם, ושתמיד יזכיר ללקוח שלך אצל מי הוא רכש שירות או מוצר כזה או אחר, מתוך תקווה שגם בפעם הבאה הוא יחזור אלינו.
יש מגוון גדול של מתנות ללקוחות
בחרנו קצת מהמגוון המוצג הגדול באתר בכדי שתוכלו להציץ ולהתרשם
כיצד בוחרים מתנות ללקוחות?
בחיים הסואנים של היום, המלאים במסרים ותקשורת מהסוג הדיגיטלי, הצרכנים לעיתים קרובות מבולבלים ומוצפים בשלל הצעות ומסרים. הזכרון שלהם הופך לריגעי, גם אם מדובר ברכישה כזו או אחרת. ואילו אתה לעומת זאת מקווה שהעסקה לא תסתיים כאן ובאופן מיידי, ושאותו לקוח ימצא עצמו שוב ושוב רוכש ממך. אז איך עושים זאת, איך יוצרים את אותו חיבור ריגשי לחברה שלך, למוצרים ולשירותים והופכים אותם ואותך לבלתי נשכחים עבורם. איך מצליחים לשמר את הלקוחות ובעצם לקדם את העסק להצלחה.
התשובה היא מאוד פשוטה, גם בעידן הדיגיטלי, החומרי הקר לכאורה, היחס האישי הוא זה שבונה אותך. אז איך נייצר אותו ונבנה אצל הלקוח שלנו את הרצון לחזור אלינו שוב ולרכוש פעם נוספת מאיתנו. איך נדאג שהחוזה שלנו איתו יוארך והוא ירוץ "לספר לחבר'ה" עלינו ועל שירותנו ומוצרינו הטובים.
מעל הכל ברור כי אנו מחוייבים לתת שירות לקוחות מוצלח ואדיב כדי לעודד ולשמר את בטחון הלקוח בעסק שלנו.
ואם כבר שירות לקוחות הרי שנרצה לתת לו את התחושה שהוא מיוחד, וכי אנו מתמקדים אך ורק בו בעת מתן השירות או רכישת המוצר. אנו רוצים לתת ללקוח את ההרגשה הזו שלא רק הוא נהנה לקבל מאיתנו שירות אלא שגם אנו נהנו לשרת אותו בו זמנית. ולכן לעיתים מתנה קטנה, כמעט חסרת שווי, אומרת הכל אם היא מצטרפת לחיוך גדול ומחבק הניתן מצידנו. כאילו אמרנו: "תודה שהגעת ורכשת,ותזכור אותנו בכל פעם שתשתמש בזה…".
כן זה יכול להיות פריט יקר או כזה שהוא בכלל לא. זו יכולה להיות מתנה קטנה, גדולה או מתנה מתכלה, כמו מארזי יין ודברים טובים, או מוצרי מזון מיוחדים כגון ממרחים, יינות ומוצרים ייחודים שכדי להשיג אותם יש לפקוד מעדניות בוטיק וחנויות מובחרות. כאלו שאינם נמצאים במדפי הסופר או על מדפי רשתות השיווק השונות. אולי כאלו המיוצרים באופן ידני, ביתי. ומוצעים כחלק מסדרת בוטיק מיוחדת וממוספרת. מוצרים העושים שימוש בחומרי גלם מובחרים והמלוים בתיבול המכבד את אותם חומרי הגלם. כמובן שלא יהיו בהם חומרים משמרים או צבעי מאכל או חלילה שומן טראנס. אנחנו נדאג לייצר עבורכם תגיות על המוצרים הללו עם הלוגו ושם החברה שלכם, כך שבכל פעם שהלקוח יעשה בהם שימוש, הוא יזכור אתכם דרך טעמם המיוחד.
אם תכננתם השקה בתחום ההיי טק נשמח לסייע ולהציע מוצרי טכנולוגיה וגאדג'טים כמו מצביע לייזר, מרכזיות יו,אס בי, עכברים, מחשבונים או מוצרים המסייעים למכשירים סלולריים כגון סוללה ניידת. כמובן שגם מתנות למשרד או לבית יהיו מצויינים עבור אירוע כזה. אפשרות אחרת היא להתאים את אופי המתנה לאירוע עצמו. לדוגמה, להציע ללקוחות שלך "לצאת מהקופסה", ולתת להם במתנה ציוד קמפינג.
כשלא מדובר בתחום ההי טק אפשר להציע מתנות שישמשו בעלי מקצוע שונים החל מכלי עבודה, כלי מדידה. או לחילופין כלי כתיבה,שיכול להיות מאוד שימושי לסטודנטים ולעובדי משרדים. ישנם גם מוצרים לרכב עבור הנהגים. ולבעלי מקצועות הבר פותחן יין או פותחן בירה יכול להיות שימושי מאוד. וכן המתנות יכולות להיות חוצות גילאים, אך בכל גיל הם ידברו אל המקבלים אותם באופן שונה.
מתי נותנים מתנה ללקוח?
מתנה תמיד כיף לקבל, ולפעמים גם ממש כיף לתת. נכון רובנו נוהגים לתת מתנות בחגים השונים כמו פסח, ראש השנה, שבועות, חנוכה, פורים, טו בשבט….בקיצור כל סיבה טובה למסיבה במקרה הזה. כמובן שאם מדובר באירוע מיוחד כמו השקתו של מוצר או שירות, כמו גם השתתפות בכנס או בתערוכה כזו או אחרת הרי שאז נדאג לחלק מתנות ללקוחות.
אבל אפשר גם אחרת, אפשר לתת מתנות ללקוחות בתאריכים המיוחדים ללקוחות עצמם (ימי הולדת וכו'), במיוחד כשמדובר בלקוח שאנו מאוד מעוניינים לשמר את קשרינו עימו. לברך אותו על משהו אישי שקרה לו (לידת ילד, מעבר דירה או משרד ועוד).
דרך נוספת היא להפוך את הלקוח לשותף בזכרונות של החברה שלך, ובאירועים מיוחדים עבורה. לדוגמה השקה של מוצר חדש, או חנוכה של אתר חדש. כמובן שחגיגות של יובל או עשור לחברה שלך הם גם אירועים שכאלו. וישנם גם תאריכים כלליים שמתאימים למגזרים מסויימים. לדוגמה, סיומה או פתיחתה של שנת הלימודים היא הזדמנות מצויינת לחלק מתנות למורים ולגננות או לסטודנטים.
קבלת פנים ללקוחות חדשים תמיד יכולה להיות נעימה יותר עם מתן שי קטן. ובכלל לתת מתנה בכל הזדמנות יכולה להזכיר למי שאנו מעוניינים בכך את דבר קיומנו ואת העובדה כי אנו חושבים עליו, ומקווים שהרגשות הם הדדיים.
לאתר את המתנות שחשבתם עליהן, ולגרום לכך שהן ישאירו את הרושם הנכון אצל מי שמקבל אותן.
ובשורה התחתונה – כמה זה עולה לנו
ברור שלתת מתנות זה חשוב ובעל ערך, אך אין צורך לצאת מגדרנו בשל כך. מומלץ לשמור על תקציב בכל הקשור למתנות. וגם כדאי לא לחשוב רק על קוסנפט מסויים. ההצעה שלנו היא שכדאי לתת לדמיון שלכם גם לעבוד. רצוי לבדוק היטב את כל ההצעות שמונחות לפניכם. ובוודאי שהתייעצות עם ספק המתנות תמיד מומלצת ותתפלאו אבל יש מצב שהיא עוד תפתיע אתכם ותיקח אתכם למקום שלא חשבתם עליו.
כדי לבנות מתנה נכונה מומלץ אם כן לשתף לגבי הסיבה שבגללה אתם רוכשים את המתנה, וכמובן רצוי לעדכן למי אתם מעוניינים להעניק אותה. יותר נכון ציירו מעין פרופיל של הלקוחות שלכם שעבורם מיועדת המתנה. כמובן שחשוב לפרט את התקציב שעומד לרשותכם ושאותו חשבתם להוציא. יחד עם הנתונים הללו כדאי לעבוד ביחד עם ספק המתנות על מנת לאתר את המתנות שחשבתם עליהן, ולגרום לכך שהן ישאירו את הרושם הנכון אצל מי שמקבל אותן.
באתר מבחר עצום של מתנות ללקוחות מכל הנושאים. הציצו במוצרים, תבחרו מה מתאים לכם להעניק ללקוחות שלכם…